Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
Společnost Lázně Bělohrad a.s. (dále jen Lázně) provozuje lázeňské a ubytovací zařízení (dále jen Hotel) ve městě Lázně Bělohrad.
Hotel provozuje internetové stránky (dále jen Weby) a obdobné systémy (dále jen „Systémy“) umožňující uživatelům vybrat a rezervovat ubytovací, stravovací, léčebné, wellness, rekondiční a obdobné služby a balíčky (dále jen služby nebo balíčky), které poskytuje. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen Podmínky) tvoří nedílnou součást smluvního vztahu a lze je doplňovat elektronickou cestou. Podmínky jsou vystaveny elektronicky v aktuální verzi na adrese Webech a odkaz na ně je součástí každé potvrzené rezervace ubytování nebo balíčku služeb.
2. Informace o Ubytovacím zařízení a službách
Hotel na internetových stránkách publikuje podrobnosti o ubytovacím zařízení, službách, cenách a další informace potřebné pro informování Klientů. Hotel se zavazuje na Webech uvádět informace pravdivě a přesně a pravidelně je aktualizovat.
3. Objednání pobytu nebo služby
Klient si může objednat pobyt (služby) přímo na internetové stránce. V tomto případě se Hotel zavazuje vyrozumět klienta v nejbližší možné době. V případě pobytu klienta v místě Hotelu, může si vyzvednout přihlašovací dokumenty osobně v kanceláři (recepci) Hotelu. Pobyt je taktéž možno zakoupit u smluvních prodejců produktů Hotelu.
4. Časové vymezení a závaznost rezervací
4.1. Smluvní vztah mezi Hotelem a klientem vzniká potvrzením řádně vyplněné online rezervace, telefonicky, e-mailem nebo osobně. Po vytvoření rezervace klient obdrží Potvrzení rezervace elektronicky nebo poštou. Za právnickou osobu potvrzuje objednávku statutární orgán nebo zástupce na základě plné moci.
4.2. Pokud dojde k potvrzení objednávky včetně stanovené konečné ceny, je tato objednávka pro Klienta i Hotel rovněž závazná (dále jen Potvrzení objednávky).
4.3. Nezaplacením ceny služeb řádně a včas, včetně zálohové platby, vzniká Hotelu právo od smluvního vztahu odstoupit. Odstoupením od smluvního vztahu z uvedeného důvodu vzniká Hotelu právo na zaplacení stornovacího poplatku ve výši 20 % potvrzené ceny pobytu (služby).
5. Cena pobytu (služby)
Výsledná cena pobytu a péče o klienta vychází z klientových požadavků na pobyt a je sestavena na základě aktuálního ceníku služeb Hotelu. Hotel dále provádí cenové úpravy s ohledem na sezóny, speciální nabídky, víkendy, dlouhodobé pobyty a obdobné situace. Konečnou cenu se Klient dozví na písemném Potvrzení objednávky, které je Klientovi zasláno na základě jeho poptávky (bod 4). Pro rezervaci jsou závazné podmínky definované Hotelem v okamžiku rezervace, nedojde-li k jiné dohodě.
6. Platební podmínky
Hotel podporuje následující způsoby placení za realizované rezervace. Používá se ten, který je v okamžiku rezervace v Potvrzení objednávky dohodnut:
A. Platby předem, na účet Hotelu
Hotel doručí Klientovi současně s Potvrzením objednávky zálohovou nebo konečnou fakturu. Povinností Klienta je zaplatit účtovanou částku na účet Hotelu (uvedený na faktuře) ve lhůtě splatnosti na faktuře uvedené buď bankovním převodem nebo platební kartou na základě předautorizace. Případný doplatek ceny Klient zaplatí při příjezdu přímo na recepci Hotelu (dle písm. B).
B. Platba na recepci
Použije se v individuálních, předem dohodnutých případech a pro doplatek ceny, když došlo k zálohové platbě.
7. Zrušení pobytu a storno podmínky
7.1. Zrušení účasti na pobytu (tzv. „storno pobytu“), resp. zrušení objednávky pobytu, je klient povinen uskutečnit písemnou formou nebo elektronickými kom. prostředky, faxem). Pro zrušení rezervace je nutné prokázat oprávněnost ke zrušení rezervace předložením čísla rezervace. Při osobním předávání je pro stanovení stornovacího poplatku rozhodující datum provedení storna v Hotelu a při odeslání v doporučeném dopise či e-mailem, datum odeslání.
7.2. Při zrušení pobytu ze strany klienta účtuje Hotel stornovací poplatky. Stornovací poplatky se účtují za každou přihlášenou osobu a jsou vyjádřeny procentem z celkové ceny objednaných služeb v závislosti na počtu dnů zbývajících do dne nástupu k pobytu takto:
- 27–22 dnů: 20 %
- 21–15 dnů: 50 %
- 14–6 dnů: 75 %
- 5–1 den: 90 %
Stornem v den nástupu, resp. nenastoupením (neoznámení zrušení) k pobytu a výkonu objednaných služeb: 100 %.
Nárok na zaplacení storno poplatku nevzniká Hotelu v případě smrti klienta, osoby blízké (§ 116 obč. zák.), hospitalizaci klienta či osoby blízké ve zdravotnickém zařízení z důvodu náhlých zdravotních problémů. V těchto případech má klient povinnost Hotelu doložit související dokumentaci.
7.3. Za změnu osoby klienta se neúčtuje žádný poplatek
7.4. Další změny objednávky ze strany zákazníka (změna termínu, ubytovacího zařízení, druhu pokoje nebo apartmá apod.) mohou být považovány za zrušení účasti na pobytu a budou podléhat výše uvedeným stornovacím poplatkům.
7.5. Pokud zákazník zruší účast na pobytu, resp. zruší objednávku pobytu, je Hotel povinen vrátit zákazníkovi zaplacenou sumu sníženou o příslušný stornovací poplatek do 14 dnů od obdržení dokladů uvedených v odst. 7.1.
Finanční zálohy se vracejí formou bankovního převodu na číslo účtu uvedené klientem. Transakční náklady spojené s refundací financí jdou na vrub klienta.
8. Dárkové poukazy
8.1. Hotel klientům umožňuje nákup dárkových poukazů (dále jen Poukaz) na čerpání služeb v Hotelu. Poukaz může klient objednat elektronicky, telefonicky nebo osobně na recepci Hotelu. Poukaz může být objednán buď na hodnotu nebo čerpání konkrétní služby, jejichž nabídka je zveřejněna na webových stránkách Hotelu.
8.2. Poukaz obsahuje název objednané služby, datum platnosti a unikátní číslo (elektronický poukaz bezpečnostní kód). Poukaz, který neobsahuje uvedené údaje, je neplatný.
8.3. Poukaz je platný od dne, kdy byla uhrazena celá cena objednané služby. Poukaz je volně přenosný na jinou osobu.
8.4. Poukaz může být klientovi dodán v elektronické podobě (e-mailem) nebo v tištěné podobě, a to poštou nebo může být vyzvednut klientem osobně na recepci Hotelu. V objednávce je klient povinen uvést, jakou formou má dojít k předání Poukazu. V případě, že klient zvolí tištěnou podobu poukazu, bude k ceně služby připočten poplatek za zpracování a poštovné. Výše poplatku je sdělena klientovi při objednání Poukazu.
8.5. V případě ztráty, odcizení či zničení platného Poukaz je klient povinen bez zbytečného odkladu toto sdělit Hotelu. Hotel neodpovídá za užití Poukazu neoprávněnou osobou, pokud nebyla ztráta či odcizení Poukazu Hotelu ohlášena, případně mu byla ohlášena až po čerpání služby nebo v době, kdy již nebylo možné čerpání služby neoprávněnou osobou zabránit. Klient má právo na vydání nového platného Poukazu za ten, jehož ztráta, odcizení či zničení bylo Hotelu řádně a včas oznámeno.
8.6. Doba platnosti Poukazu je uvedena na Poukazu. V době platnosti poukazu může Hotel prodloužit platnost na základě žádosti klienta doručené Hotelu před dnem ukončení doby platnosti Poukazu za 500 Kč a to maximálně o 30 dní. Po uplynutí doby platnosti Poukazu není možné Poukaz reaktivovat. Poukaz se stává po uplynutí doby platnosti neplatným, klient nemá v takovém případě nárok na vrácení zaplacené částky (a to ani její části) ani na vydání náhradního Poukazu.
8.7. Klient je při příjezdu do Hotelu povinen předložit uplatňovaný poukaz. V případě, že není Poukaz předložen, bude klient vyzván k úhradě celé částky objednaných služeb.
8.8. Poukaz je jednorázový a po využití služeb se stává neplatným.
8.9. Při zrušení Poukazu ze strany klienta účtuje Hotel stornovací poplatek ve výši 100 % hodnoty Poukazu. Nárok na zaplacení storno poplatku nevzniká Hotelu v případě smrti klienta, osoby blízké, hospitalizace klienta či osoby blízké ve zdravotnickém zařízení z důvodu náhlých zdravotních problémů. V těchto případech má klient povinnost Hotelu doložit související dokumentaci.
8.10. Stornovaný poukaz má klient povinnost vrátit poštou na adresu Hotelu.
9. Povinnosti klienta
9.1. Poskytnout Hotelu veškeré náležitosti potřebné k řádnému zajištění a poskytnutí služeb.
9.2. Ve stanoveném termínu uhradit platbu za pobyt.
9.3. Je-li klientem právnická osoba, pověřit oprávněného zástupce, který bude s Hotelem komunikovat a který seznámí své účastníky pobytu s podmínkami a informacemi, jež obdrží od Hotelu.
9.4. V případě, že se k pobytu váže i doprava zabezpečovaná Hotelem, dostavit se na místo odjezdu ve stanovenou dobu.
10. Předčasné ukončení pobytu
10.1. Klient, který v době pobytu poruší zákonné předpisy, nerespektuje program pobytu, odmítá se řídit pokyny průvodce / zaměstnanců zařízení, v němž je ubytován, slovně napadá zástupce Hotelu, jakož i léčebně rehabilitačních center, poškozuje majetek a svým chováním omezuje práva jiných klientů, či jinak porušuje ubytovací řád Hotelu, může být vyloučen z pokračování pobytu, přičemž mu může zaniknout nárok na náhradu za stravu a lázeňské služby (dále jen nevyužité služby).
10.2. V případě zkrácení pobytu ze strany klienta nárok na náhradu ze strany Hotelu nevzniká. Výjimkou jsou tyto podmínky: smrt klienta, osoby blízké (§ 116 obč. zák.), hospitalizace klienta či osoby blízké ve zdravotnickém zařízení z důvodu náhlých zdravotních problémů. V těchto případech má klient povinnost Hotelu doložit související dokumentaci.
11. Změny dohodnutých podmínek
11.1. Jestliže nastanou mimořádné okolnosti a okolnosti v důsledku tzv. „vyšší moci“, může Hotel pobyt zrušit, nebo změnit jeho program (termín, cenu, druh dopravy, místo ubytování, ubytovací zařízení, formu a způsob poskytování dalších služeb).
11.2. Při zrušení pobytu ze strany Hotelu je Hotel povinen tuto skutečnost oznámit klientovi ihned, do 14 dnů mu vrátit zaplacenou sumu v plné výši a v případě, že o to zákazník požádá, jej přednostně zařadit na volné místo v jiném pobytu, který si vybere.
11.3. Při závažných odchylkách od potvrzených podmínek (posun termínu nástupu pobytu o více než 24 hodin, zvýšení ceny o více než 10 %, změna místa ubytování, změna způsobu přepravy a změna ubytovacího zařízení na nižší kategorii) je Hotel povinen vyžádat si souhlas klienta a stanovit mu lhůtu, v níž se má ke změně vyjádřit. V případě uvedených závažných změn podmínek má zákazník právo odstoupit od smlouvy bez stornovacího poplatku a bez finančních nároků vůči Hotelu. Pokud klient neoznámí odstoupení od smlouvy ve stanovené lhůtě, bude mít Hotel za to, že se změnou souhlasí.
12. Reklamační řízení
12.1. V případě, že Hotel neposkytne všechny služby předmětného pobytu v plném rozsahu a kvalitě, má zákazník právo na reklamaci. U pobytu se za předmět reklamace nepovažují škody a majetkové újmy, které mu vznikly vlastním zaviněním.
12.2. Reklamace musí být uplatněna ihned po vzniku události v místě pobytu u průvodce pro pobyt, resp. zástupce ubytovacího zařízení, s uvedením důvodů. Jestliže se průvodci, resp. zástupci hotelu, nepodaří na místě zjednat nápravu, sepíše se zákazníkem reklamační protokol. Sepsaný protokol je předpokladem k uznání reklamace. Protokol musí být sepsán ve třech vyhotoveních (1 pro Hotel, 2 pro klienta) a podepsán. zástupcem ubytovacího zařízení, a klientem.
12.3. Jednu kopii reklamačního protokolu s reklamací je zákazník povinen poslat doporučeně Hotelu nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne ukončení pobytu. Po uplynutí této stanovené lhůty nebude brát Hotel na reklamaci zřetel.
12.4. Reklamace vyřizuje ředitel Hotelu (jím pověřená osoba) ve lhůtě do 24 hod. ode dne uplatnění reklamace, a to podle zásad daných českým právním řádem.
12.5. Pokud klient ze subjektivních důvodů nevyužije zabezpečené služby, nevzniká mu nárok na reklamaci.
13. On-line rezervace
13.1. On-line rezervační systém umožňuje zabezpečený přístup k rezervování, respektive nákupu služeb nabízených Hotelem.
13.2. Při výběru formy placení platební kartou bude klient přesměrován na chráněný server společnosti Global Payments Europe,a.s., která klientovi garantuje bezpečnost a nezcizitelnost jím vložených dat.
13.3. K platbě je možné využít platebních karet VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro.
14. Hodnocení
Hotel si vyhrazuje právo požádat Klienta o zhodnocení různých aspektů pobytu a následně toto hodnocení zveřejnit na Webech. Veškerá odpovědnost vyplývající z obsahu těchto hodnocení je vyloučena.
15. Doplňování a změny obchodních podmínek
Obchodní podmínky je možné doplňovat a měnit elektronickou formou. V případě, že k této změně dojde, je povinností Hotelu novou verzi obchodních podmínek zveřejnit na Webech a ode dne účinnosti změny nebo doplnění je přikládat ke všem novým Potvrzení objednávek.
16. Ochrana osobních údajů
16.1. Ochrana a zpracování vašich osobních údajů se řídí dokumentem Zásady ochrany a zpracování osobních údajů (dále jen „Zásady“) a tvoří nedílnou součást námi uzavřeného smluvního vztahu. V rámci rezervace pobytu nebo balíčku služeb Klient potvrzuje, že se seznámil se Zásadami. Zásady jsou dostupné v aktuální verzi na Webech a odkaz na ně je součástí každé potvrzené rezervace ubytování nebo balíčku služeb.
16.2. Klient může Lázním udělit souhlas se zpracováním svých osobních údajů (zejména jména, příjmení, adresy elektronické pošty) za účelem zasílání informací o všech službách Lázní, o nabídkách jeho zboží a také o pořádaných akcích. Bude se jednat o zasílání jak jednotlivých obchodních sdělení, tak sdělení formou newsletteru. Udělení případného souhlasu je zcela dobrovolné ve smyslu Zásad a může být kdykoliv odvoláno.
16.3. Souhlas se zpracováním osobních údajů uvedených v předchozím odstavci za účelem zasílání informací a obchodních sdělení Lázní je Klient při uzavírání Smlouvy oprávněn prostřednictvím Formuláře neudělit. Souhlas se zpracováním osobních údajů není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření Smlouvy. Po uzavření Smlouvy jej může Klient odvolat prostřednictvím e-mailu na adrese gdpr@belohrad.cz nebo písemně na adresu Lázní nebo dle instrukcí v každém zaslaném obchodním sdělení.
17. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
17.1. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v je Česká obchodní inspekce. Internetová stránka tohoto subjektu je http://www.coi.cz
17.1. Spotřebitel může využít platformu pro řešení spotřebitelských sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
17.1. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.